leilaochlivet

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2014

2 dagar kvar...

Av Leila - 5 augusti 2014 15:35

Kan ni tänka er att det bara är 2 dagar kvar innan vår lilla älskling är beräknad!!!, 2 dagar, inte 2 månader!

Är inte direkt nervös ännu men verkligheten börjar ändå komma ifatt nu och jag inser att jag vilken sekund som helst kan bli mamma   

 

Vi hade läkartid på sjukhuset imorse, allting gick bra och läkaren vi har är riktigt underbar och omtänksam, men hon sa att hon hade hoppats på att INTE få träffa oss idag :P

Hon kollade flödet i navelsträngen, hur mycket fostervatten som fanns samt ett kärl i huvudet som tydligen kan signalera ifall bebis inte får tillräckligt med näring men som sagt allt såg bra ut så vår lilla älskling verkar trivas bra i mammas mage.

Dock ska vi tillbaka på torsdag för ytterligare en kontroll, jag hoppas att de bestämmer sig för att sätta igång mig så jag slipper gå över tiden!

Har inte fått så jätte mycket känningar ännu men tydligen så hade jag en del rejäla sammandragningar enligt CTG men jag känner mest som ilningar ner mot underlivet...

 

Försöker se till att vila ordentligt men samtidigt hålla mig aktiv men det är svårt, vill helst bara ligga o läsa o mysa men lite nytta måste man väl kanske göra...haha

 
 
Ingen bild

Tuva

5 augusti 2014 23:15

Lycka till med den lilla bebisen, och hoppas att det blir bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leila - 23 april 2015 08:38

Endela älskar att vara på öppna förskolan och leka och träffa kompisar. Man ser verkligen hur hon lyser upp och blir alldeles till sig, vi försöker gå så ofta vi kan för att hon ska få in lite rutiner och även lära sig sånger och ramsor. Igår var vi ...

Av Leila - 22 april 2015 09:14


Tänk om man kunde få äta pannkor och sylt till frukost varje dag och ändå ha gott samvete :) Det går om man äter en nyttigare variant av pannkakor och sylt nämligen bananpannkakor och chiasylt. Riktigt riktigt gott och väldigt enkelt att göra! Test...

Av Leila - 21 april 2015 20:36

Planerna för dagen var egentligen att vi skulle ha träffat en kompis till mig som har en liten grabb som är två veckor äldre än Endela men hon vart sjuk så vi fick ställa in. Det blev en promenad till biblioteket där vi satte oss i myspölen och blä...

Av Leila - 21 april 2015 09:47


Eller god förmiddag? Min dag började nämligen redan 05.30 med en superpigg liten tjej trots att hon sovit väldigt oroligt inatt :(  Hon är verkligen inne i en dålig sovperiod nu och jag undrar om det är fler tänder på gång eller bara en lång och tu...

Av Leila - 12 april 2015 20:10

Känns skönt att klockan börjar bli mycket och det snart är dags att lägga sig i sängen, idag har varit en tuff och jobbig dag. Egentligen har det inte hänt något speciellt men Endela har inte alls mått bra och det gör så ont att se henne lida och int...

Ovido - Quiz & Flashcards