leilaochlivet

Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

1 vecka till BF

Av Leila - 31 juli 2014 12:37

Jag kan inte riktigt fattat det men IDAG är det bara 1 vecka kvar tills beräknad födelse...

1 VECKA!, 7 dagar...

Det är ju verkligen ingenting   

Bebis kan ju bestämma sig för att komma när som helst nu och ja det är precis vad jag vill för jag känner mig helt sprickfärdig och vill ingenting hellre än att vår lilla älskling skall komma nu! Som mamma o pappa längtar efter dig!

 

Tror dock att jag inte kommer föda innan BF, jag har absolut inga som helst känningar på att förlossningen skulle vara på G :( Vet ju att det kan gå riktigt fort att inte alla känner något men jag tror verkligen inte att jag kommer föda inom 7 dagar...

Jag tror att jag kommer bli igångsatt någonstans 40+1 eller 40+2 då man helst inte vill att en så pass liten bebis skall vara kvar för länge i magen.

 

Är jag rädd? Orolig?

Båda ja och nej, just nu tror jag att längtan är större än rädslan men jag vet ju absolut inte hur jag kommer känna när värkarna väl drar igång och det är på riktigt.

Det jag mest är oroad över är om jag kommer få bli kvar här i Uppsala och föda eller om vi kommer bli skickade till Gävle eller Sthlm, det vill jag absolut inte!

Sen är jag självklart lite fundersam över det här med smärta och smärtlindring, jag skulle vilja klara mig på endast lustgas men det kan man ju inte veta i förväg...

Jag är livrädd för epiduralen då jag inte har bra erfarenhet av nålar i ryggen, höll på att gå riktigt illa en gång och sen dess är jag skräckslagen för det...

Men kanske att jag ändrar mig när man väl ligger där med världens smärta? Vi får väl se...

 

Snart kommer min mamma hit o umgås, det ska bli mysigt =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leila - 23 april 2015 08:38

Endela älskar att vara på öppna förskolan och leka och träffa kompisar. Man ser verkligen hur hon lyser upp och blir alldeles till sig, vi försöker gå så ofta vi kan för att hon ska få in lite rutiner och även lära sig sånger och ramsor. Igår var vi ...

Av Leila - 22 april 2015 09:14


Tänk om man kunde få äta pannkor och sylt till frukost varje dag och ändå ha gott samvete :) Det går om man äter en nyttigare variant av pannkakor och sylt nämligen bananpannkakor och chiasylt. Riktigt riktigt gott och väldigt enkelt att göra! Test...

Av Leila - 21 april 2015 20:36

Planerna för dagen var egentligen att vi skulle ha träffat en kompis till mig som har en liten grabb som är två veckor äldre än Endela men hon vart sjuk så vi fick ställa in. Det blev en promenad till biblioteket där vi satte oss i myspölen och blä...

Av Leila - 21 april 2015 09:47


Eller god förmiddag? Min dag började nämligen redan 05.30 med en superpigg liten tjej trots att hon sovit väldigt oroligt inatt :(  Hon är verkligen inne i en dålig sovperiod nu och jag undrar om det är fler tänder på gång eller bara en lång och tu...

Av Leila - 12 april 2015 20:10

Känns skönt att klockan börjar bli mycket och det snart är dags att lägga sig i sängen, idag har varit en tuff och jobbig dag. Egentligen har det inte hänt något speciellt men Endela har inte alls mått bra och det gör så ont att se henne lida och int...

Ovido - Quiz & Flashcards