leilaochlivet

Alla inlägg under juni 2014

Av Leila - 24 juni 2014 15:19

I natt var det verkligen helt omöjligt att sova, dels hade jag stoppat tillbaka täcket så det vart alldeles för varmt och svettigt men sen började jag känna av någonting som jag inte känt tidigare.

En konstig känsla av att det "ilar" eller "skär" neråt blygdbenet och underlivet och i samband med det blev jag jätte kissnödig så fick springa och kissa stup i kvarten.

Det gjorde inte direkt ont men kändes lite obehagligt så självklart googlade jag det och tydligen är det inte helt ovanligt i slutet av en graviditet när bebisen börjar trycka sig neråt i bäckenet och puffar på med huvudet för att stabilisera sig, då kan bebis lätt komma åt en massa nerver och det är troligen det jag känner.

Har känt av det lite nu idag men inte alls lika farligt.

 

Snart är älskling klar med lillans rum och då ska jag samla lite kraft och städa det ordentligt, dammsuga och torka golv och försöka få alla möbler och småsaker på plats.

Jag är på jakt efter någon form av praktisk förvaring som man kan ha antingen runt skötbordet (hängandes) eller under där man kan ha lite blöjor och krämer till bebis m.m så att allting finns inom räckhåll.

Har bara hittat jättefula plastburkar från Ikea och de vill jag inte ha så jag får föröska leta vidare och se vad jag kan hitta.

 

Beställde även hem en skötbädd och lite förvaring till bebisrummet som borde komma vilken dag som helst nu :) Tycker det är så mysigt att få fixa och förbereda sig men jisses vad med saker vi redan skaffat oss! Och mer lär det ju sannerligen bli...haha

 

Nej, nu ska jag försöka få i mig någon frukt och lite dricka för 16.30 är det dags för tvättstuga :( Som tur är har jag världens bästa sambo som bär ner allting åt mig så jag bara behöver stoppa in i maskinerna!

Av Leila - 23 juni 2014 13:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Leila - 11 juni 2014 21:37

Egentligen är det alldeles för tidigt för att införskaffa leksaker och pedagogiskt material till bebis och jag borde egentligen fokusera på det som är viktigast just nu...

MEN dessa söta stapelkuber från Jabadabado har jag gått o suktat efter så länge jag bara kan minnas och verkligen velat ha dem i bebis rum men sambon har tyckt att det får bli en senare fråga, men sist vi var på MIO så fanns de där och jag var bara tvungen att slå till helt enkelt.

Så nu har jag dem i mina ägor, har inte ställt upp dem ännu men tänker nog göra det när det börjar bli dags, än är inte allting klart i bebisrummet och det används bland annat till förvaring av andra saker och då känns det inte lika kul att pynta där inne men ju närmare vi kommer BF så kommer vi röja och fixa så att allting är fixat när vårt lilla under kommer.

 

   

 

 

Bilderna är lånade från:

 

www.lekvira.se

www.jollyroom.se

Av Leila - 8 juni 2014 13:32

Ja enligt RUL så är det idag exakt 2 månader tills vår lilla bebis ska komma   

Jag vet ju att sannorlikheten att bebis kommer på exakt utsatt datum är väldigt liten men det känns ändå rätt mysigt att ha ett "riktmärke" att kunna räkna ner till...hehe

Men i alla fall så tänkte jag ha en liten gissnings tävling här på bloggen där ni får gissa födelsedatum, kön, längd och vikt.

 

Personligen så vet jag inte riktigt när jag tror att lillfisen kommer komma men någonting säger mig att det kommer bli innan beräknad födelse, jag tror på någonstans mellan 25-27 juli men som sagt vi får helt enkelt se!

 

Några gissningar har börjat komma in och så här tror ni än så länge...

 

27 juli- Flicka, 2800 gr, 49 cm (Ywonne G)

 

 

16 augusti- Flicka, 2980 gr, 48 cm (Frida S)

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards