leilaochlivet

Alla inlägg under maj 2014

Av Leila - 26 maj 2014 22:23

Idag var första gången vi var på föräldrarträff med de andra som kommer ingå i vår grupp, vi var väl 7-8 par samanlagt i olika åldrar.

De allra flesta bodde nära varandra i samma område och vi var de som bodde längst bort då vi valt att inte gå här där vi bor.

Kanske var det för att det var första gången men jag kände inte riktigt att det finns någon som jag kommer kunna klicka med eller umgås med när bebis är född, alla verkade snälla men ändå inte ett dugg lika mig...

Vi får väl se hur det utvecklas helt enkelt, det är alltid kul att lära känna nya människor men skulle det inte bli så, så blir jag inte ledsen då jag har två nära vänner som kommer få nästan exakt med mig och som jag vet att jag kommer kunna umgås med och det känns tryggt!

 

Vi fick presentera oss och sen fick vi berätta lite om hur vi kände inför kommande förlossning och föräldrarskap, skönt att få höra andras tankar och rädsla och inse att man inte är själv med sina tankar. Sen fick vi även se en film om förlossning och hur förlossningen går till. Nästa träffa blir på BB och det ska ju bli intressant tycker jag.

 

Just nu sitter jag och försöker betala räkningar men bankens hemsida verkar ha gett upp så det går inte att logga in, hur många gånger jag än försöker så står det bara error hela tiden :S

Ogillar starkt att ha saker ofixade och just räkningar är en sådan sak som jag vill betala på en gång så jag vet att jag inte missar någonting och så att jag samtidigt kan se hur ekonomin ser ut för den kommande månaden. Annars är jag den minst oekonomiska här hemma men jag vill ändå ha koll!

 

Hoppas på att kunna sova någonting i natt, jag fattar inte riktigt varför det är så svårt och varför jag får så fruktansvärt ont i höften och benet varje natt när jag ska sova? Är det någon nerv som hamnar i kläm? Jag försöker "bulla upp" med kuddar för att det ska bli bekvämt men ingenting verkar hjälpa och jag somnar utmattad någonstans efter 05-05.30 varje morgon... gissa om man är go o glad dagen efter :S

 

 

Av Leila - 24 maj 2014 16:01

Ja inatt rök täcket och jag sov med bara påslakan! Det är ju så sjukt hett vart man än beger sig...

En liten snöstorm på 10 minuter just nu skulle inte jag gnälla på ;) Har dock laddat upp hela frysen med is som jag går runt o suger o tuggar på!

 

Idag har varit en ganska så lugn dag, jag och älsko åkte iväg för att titta på ett vägghängt skötbord men varken barnens land eller babyproffsen hade något och det som Ikea säljer tycker vi ser lite plastigt ut och med lite förvaring så vi får väl se hur vi gör nu...

Blev även en liten sväng till Jula för att köpa myggnät så vi kan se till att alltid ha fönstret öppnet nu i sommar men inte riskera att kissarna hoppar ut!

Vi bor ju ändå sex våningar upp! Så nu håller min egen Martin Timell på att fixa medan jag ligger utslagen och illamående i soffan och försöker fundera ut vad jag kan göra för att vara lite behjälplig.

 

 

Av Leila - 23 maj 2014 14:44

Ja inatt gick jag alltså in i vecka 30 (29+1) och nu börjar det kännas att det inte är allt för lång tid kvar innan vår lilla bebis är här.

Även om jag inte blivit så jätte stor ännu så känner jag av kroppen hela tiden, ständigt anfådd och trött och det är inte längre lätt att sova, dels beror det på att jag får sån kramp i benen varje natt och sen är vårt sovrum som en bastu också!

Inatt gick jag ut och satte mig på balkongen vid 04 tiden och bara satt där jättelänge o lyssnade på fåglarna, svalt och skönt var det :) Får nästan fundera på att köpa en luftmadrass o bosätta sig där ute nu?

 

Jag vet att man absolut inte skall gnälla på att vi nu äntligen fått värme men jag mår riktigt dåligt av det! Jag blir ännu mer illamående och känner mig svimfärdig hela tiden! Och det värsta är att jag börjar få riktigt svårt att dricka när jag mår så här illa, frukt funkar men dricka vill komma upp igen och jag vet ju hur viktigt det är att dricka ordentligt nu!

Blir det inte bättre får jag ta kontakt med min läkare och se vad man kan göra åt saken...

 

I måndags var jag på ett extra tillväxt UL, jag tog med mig mamma som sällskap och det var riktigt mysigt :) Bebis såg ut att må riktigt bra även om den är något mindre än vad som är "normalt" vid den här tidpunkten, jag låg på -12% på kurvan och min läkare sa att det är först vid -22% som man behöver börja fundera så det känns ju skönt att höra. Men jag hade bra med vatten och flödet i navelsträngen såg bra ut =)

Däremot fick jag reda på att vi kanske väntar en flicka istället för en pojke...

De var inte hundra säkra men de tyckte att det såg ut som en flicka, visst vart jag lite förvirrad men vi har aldrig lagt någon större vikt vid bebis kön utan sagt att det viktigaste är att han eller hon växer och mår bra sen är det andra bara en bonus   

 

       

Av Leila - 18 maj 2014 14:20

Sakta men säkert så började jag ju att må lite bättre och få tillbaka lite energi och jag trodde att det skulle börja vända mer och mer men de senaste dagarna har jag börjat känna mig sämre och hängigare än vanligt och jag blev jag riktigt dålig :(

Vi skulle åka och köpa ett babygym igår och samtidigt tänkte vi svänga förbi mormor och lämna lite växter och jord som  hon beställt till balkongen, blev att gå i för många trappor plus att det var så sjukt varmt ute också! Jag tål inte värme :(

Så skulle vi bara in på affären och handla innan vi skulle hem men då låste sig kassan och det vart en massa strul och då börjar jag känna igen det bekanta suset i öronen och jag hör sämre, säger till älskling att jag mår dåligt jag kommer svimma snart...

Han blir orolig och säger att vi struntar i att handla men jag halvlägger mig vid kassorna istället och försöker fokusera på andningen och inte alla människor som står och stirrar på mig som om jag vore full eller påverkad av annat! Idioter...

En jättegullig kille som jobbade kom fram med två glas iskallt vatten som jag dumt nog svepte på en gång. Hann precis bara ut till bilen innan jag började tokspy, fy fan jag som nästan glömt hur vidrigt det kan vara att kräkas så mycket men nu var det dags igen...

Hela vägen hem satt jag med min medhavda "spypåse" och kräktes och bara kände mig allmänt ynklig...

Väl hemma hoppade jag ner i sängen och fick i mig en persika och några mandarinklyftor men jag kände mig bara så skakig och konstig hela kvällen :(

 

Idag mår jag inte så mycket bättre, har inte kunnat sova och illamåendet åker upp och ner i halsen, jag har ätit lite yoghurt och det gick ganska så bra men så fort jag dricker något som är lättflytande typ vatten eller saft så kommer det upp... vad kan det vara????

 

Tanken idag var att vi skulle fixa i ordning lite på balkongen och även städa lite men jag går mest runt och muttrar och dammar lite, jag har noll ork och är samtidigt livrädd att helvetet skall börja igen, vill absolut inte börja kräkas 50 gånger per dag igen och åka in och ut på sjukhus den sista tiden när det är så mycket som skall fixas och ordnas innan lilleman kommer.

 

Imorgon skall vi  ialla fall på ett extra ultraljud på sjukhuset, för att se att lilleman växer som han ska och att allting är bra, sen ska jag även få träffa en överläkare och då ska jag ta upp allt det här med henne.

 

Nej, nu ska jag försöka få någonting gjort även om jag mest av allt bara vill krypa ner i sängen och sova bort den här dagen.

Av Leila - 8 maj 2014 16:13

Ja gott folk idag är nämligen exakt 3 månader kvar innan vår bebis beräknas komma :)

8 augusti 2014 är det tänk att skrutten skall vilja komma ut men jag har en svag känsla av att han kommer stanna kvar ett tag till.

Funderar på om jag ska lägga upp en gissa datum och vikt/längd lista längre fram? Alltid kul att se vad folk gissar!

 

Nu har jag alltså gått 2/3 av min graviditet och det känns rätt märkligt och mäktigt på samma gång! Allt börjar liksom kännas så på riktigt nu, kommer så väl ihåg den dagen vi plussade hur överlyckliga vi var och förväntansfulla men då var samtidigt allting så långt bort, 9 månader återstod och ja folk betraktade inte en som gravid riktigt...haha

Sen kom alla baksmällar med blödningar och hyperemesisen som höll på att ta knäcken av oss båda men vi kämpade och kämpade och än idag mår jag sjukt illa och har noll ork men bebis har kämpat så duktigt i magen och det betyder allt!

Hans hälsa är det absolut viktigaste för mig just nu!   

Av Leila - 1 maj 2014 15:43

Ja kan ni tänka er att vi är nere på tvåsiffigt nu när det gäller hur lång tid det är innan prinsen kommer :)

Börjar verkligen kännas mer och mer verkligt tycker jag!, nu är det liksom inte 240 dagar eller 124 dagar kvar utan 98 dagar   

Dryga tre månader och sen är han är! Som vi längtar och är nyfikna på vem du är älskade lilla mini!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards